środa, 21 maja 2014

PRZEPIS: Chrzanowa marchewka

Dzisiaj marchewka będzie w innym wydaniu. W większości przypadków surówkę z marchewki robi się "na słodko", czyli z dodatkiem jabłka, pomarańczy czasem z ananasem. A moja propozycja na surówkę z marchewki będzie "na ostro", czyli z z tartym chrzanem.
 
Troszkę wiedzy...
Marchewka jest bogatym źródłem witaminy A, odpowiedzialnej za prawidłowy wzrost oraz budowę mocnych kości i zębów u dzieci.
Witamina A należy do grupy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, tak więc marchew jest lepiej przyswajalna w połączeniu z różnego rodzaju olejami niż jedzona na surowo. Dodatkowo marchewka zawiera witaminę E, C, K, H, PP, większość witamin z grupy B oraz kwas foliowy, a także potas, sód, wapń, fosfor, siarka, magnez, żelazo, mangan, miedź, cynk, kobalt.
 
SURÓWKA
MARCHEWKA Z TARTYM CHRZANEM
SKŁADNIKI:
  * 5-6 marchewek
  * 3 łyżki tartego chrzanu (ze słoiczka)
  * 1 łyżeczka majonezu
  * pieprz biały
  * sól

INSTRUKCJA:
1. Obieramy i myjemy marchewki a następnie ścieramy je na tarce o grubym oczku. Przekładamy do miseczki.
2. Dodajemy tarty chrzan oraz majonez i dokładnie mieszamy.
3. Na koniec doprawiamy białym pieprzem i solą.
Gotowe!
 
 
Chrzanowa marchewka w całej swej zdrowej okazałości...
 
Surówka - marchewka z tartym chrzanem

Surówka - marchewka z tartym chrzanem

SMACZNEGO!
 

14 komentarzy:

  1. nigdy nie jadłam takiej surówki, połączenie marchewki i chrzanu musi być ciekawe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marchewka z chrzanem jest fajną propozycją dla tych co nie lubią marchewki "na słodko".
      Polecam jeśli lubisz nowe smaki i eksperymenty kulinarne :o)

      Usuń
  2. Tez taka czasami robię.
    Jak nie mam majonezu to dodaje śmietane 18.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze śmietaną nie próbowałam jeszcze ale czasem robię ją z jogurtem naturalnym, albo sama marchewka i kremowy chrzan tarty :o)

      Usuń
  3. Nie znam tego połączenia ale wygląda smacznie :).

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham marchewke, a teraz ona w sklepie co raz lepsza :D

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię marchewkę i chrzan :D

    OdpowiedzUsuń
  6. marchewka i chrzan?:D nigdy nie jadłam takiego połączenia:) ale marchewkę bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pora więc wypróbować takiego połączenia :o) marchewka nie zawsze musi być na słodko :o)

      Usuń
    2. może być ciekawie :D

      Usuń
  7. Marchewka z chrzanem? Pierwszy raz słyszę tego typu połączenie ;O Ale nie mówię, może być pyszne. Dlatego koniecznie muszę zrobić taką surówkę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !