niedziela, 22 listopada 2015

PRZEPIS: Puszysty sernik bez spodu

Witajcie :o)
W zeszłą sobotę chwaliłam Wam się na FP, że piekę pyszny sernik bez spodu. Taka jego kwintesencja :o) Na dodatek sernik zniknął bardzo szybko w naszych brzuszkach :o) A to chyba jego najlepsza rekomendacja. 
Sernika brak ale słodkie wspomnienia i przepis pozostał. Przedstawiam Wam przepis na niezwykle puszysty, lekki sernik, który zawsze się udaje :o)


PUSZYSTY SERNIK
(bez spodu)

SKŁADNIKI:
* 1 kg Twaróg na sernik WŁOSZCZOWA (wiaderko)
* 200 g cukru
* 30 g cukru waniliowego
* 180 g masła w temperaturze pokojowej
* 5 dużych jajek (kl. L)
* 2 torebki budyniu śmietankowego / waniliowego (bez cukru)
* cukier puder do posypania
* mąka do posypania formy - tortownicy

INSTRUKCJA:
1. Masło miksujemy z cukrem i cukrem waniliowym na jasną puszystą masę. 
2. Cały czas miksując dodajemy stopniowo jajka.
3. Kiedy uzyskamy jednolita masę dodajemy budyń w proszku. Dokładnie miksujemy.
4. Na koniec stopniowo dodajemy ser z wiaderka. Wszystko miksujemy bardzo dokładnie na gładką masę. 
5. Masę przekładamy do wysmarowanej masłem i obsypanej mąką tortownicy. 
6. Sernik stawiamy do lekko nagrzanego piekarnika.
7. Pieczemy w temperaturze 180 stopni ok. 60 minut. 
8. Studzimy i posypujemy cukrem pudrem.
GOTOWE!

PUSZYSTY SERNIK bez spodu

PUSZYSTY SERNIK bez spodu

PUSZYSTY SERNIK bez spodu

SMACZNEGO! :o)

Lubicie serniki? Jaki najczęściej jadacie? Pieczecie?




Przepisy na inne serniki:
Puszysty sernik na kruchym spodzie  >> klik <<
Sernik Królewski  >> klik <<

11 komentarzy:

  1. Wczoraj upiekłam identyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serniki. Czy to na zimno, czy pieczony zawsze są dobre!!! Tyle, że u mnie jeszcze sernik musi być obowiązkowo z rodzynkami :) bez tego ani rusz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W wielkopolsce to nazywa się sernik Wiedeński tylko jest polany czekoladą i bez budyniu, ma jedno jajko więcej i cukier puder plus rodzynki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda tak smakowicie i czuję jego zapach ;).. aż chce się rzucić wszystko i pędzić do kuchni piec sernik

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychotka, Uwielbiam serniki. Tylko ja bym napchała tam jeszcze ogrom rodzynek, uwielbiam rodzynki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie Ci wyszedł! Uwielbiam domowe serniki i mogłabym je jeść każdego dnia :) Zimą uwielbiam wersję z musem pomarańczowym!

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja, na pewno upiekę, uwielbiam sernik!

    OdpowiedzUsuń
  8. piekłam, ale opadł:(

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam,wczoraj piekłam ten sernik,wyszedł super,tylko jak dla mnie za mało słodki ,a tak to wszystko ok☺pozdrawiam i polecam😀.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !