wtorek, 13 maja 2014

PRZEPIS: Domowy sok owocowy

Czasami człowiek ma spadki energetyczne i cukrowe.

U diabetyka spadki cukrowe mogą być zabójcze, dlatego też cukrzyk nie może doprowadzić do silnej hipoglikemii. Ale jeśli już zdarzy się hipoglikemia najlepiej ratować się glukozą płynną lub w żelu albo naturalnymi sokami naturalnymi.
Pomijając faktu cukrowy soków owocowych... soki te dodają nam energii i "wstrzykują" w nas wielką dawkę witamin i minerałów tak potrzebnych nam do prawidłowego funkcjonowania.

Dzisiaj zrobiłam dwa soki: bananowy (sok antyhipoglikemiczny) i bananowo-grejpfrutowy (sok prozdrowotny).

Ale najpierw troszkę wiedzy...
Banany zawierają znaczne ilości beta-karotenu, witaminy: A, B1, B2, B3 (PP), B5, B6, B11, B12, a także witaminę C, D, E i K. Banan bogaty jest także w makroelementy: potas, magnez, fosfor, wapń i sód oraz mikroelementy: miedź, cynk, selen, fluor, żelazo, mangan i jod. Zawierają też prebiotyki. Banany to najlepsze owoce dla diabetyków przy hipoglikemii.
 
Grejpfruty w 90% składają się z wody. Słodko-gorzki miąższ skrywa wiele cennych substancji: witaminy z grupy B, witaminę E i C, błonnik. Poza tym zawiera również cukier, kwasy organiczne oraz karoteny, czyli barwniki roślinne (np. likopen), flawonoidy, pektyny. Ze względu na niską zawartość węglowodanów, grejpfruty to odpowiednie owoce dla diabetyków.



SOK BANANOWY
  * 1 duży banan (lub 2 małe)
  * 1 duża łyżka wody mineralnej

Sok bananowy


SOK BANANOWO - GREJPFRUTOWY
  * 1 duży banan (lub 2 małe)
  * 1 czerwony grejpfrut

Sok dwuwarstwowy bananowo - grejpfrutowy

Jak zrobić sok?
Wystarczy umyć owoce, obrać i zblenderować lub wycisnąć i gotowe.

Najlepiej ich nie słodzić, ale jeśli już koniecznie musicie je dosłodzić to najlepiej miodem :o)


Lubicie takie soki domowej roboty? Jaki jest Wasz ulubiony?
 

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszelkiego rodzaju owocowe soki i koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam owocowe soki i koktajle :o) a niedługo będą nasze polskie truskawki i wielkie koktajlowanie :o)

      Usuń
  2. ja uwielbiam coś takiego, ale najczęściej robię smoothie :) banan + mleko moje ulubione połączenie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez czasami robię bananowe smoothie :o) ale to baaaardzo okazjonalnie :o)

      Usuń
  3. Nigdy nie piłam soku bananowo-grejpfrutowego :D. Jestem ciekawa jak smakuje :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak jak dla mnie pyszny... słodycz banana i kwaśność grejpfruta :o) idealne połączenie, choć może dla niektórych troszkę kontrowersyjne ;o)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !