czwartek, 7 listopada 2013

Zielono mi, czyli warzywko mi zakwitło

Wiosna u mnie w domku gości. W październiku kwitnął kaktus bożonarodzeniowy (troszkę mu się pora pomyliła). A teraz zakwitło mi moje warzywko.
 
Warzywko pikantne, aromatyczne szkoda tylko, że z kwiatka go nie będzie :o(
 
Wiecie co mi zakwitło?

Moje kwitnące warzywko to papryczka chili :o)
 
Troszkę wiedzy o papryczce...

Odkąd strąki chili opuściły wraz z Krzysztofem Kolumbem swoją południowo-amerykańską ojczyznę, co miało miejsce 500 lat temu, stały się wzbogaceniem menu na całym świecie.
 
Świeże, suszone, w formie sproszkowanej przyprawy... Papryczki chili są jedną z najbardziej popularnych przypraw na całym świecie. Można je dodać do dań z każdego rodzaju mięsem, warzywami, surówek, ostrych sosów, drinków oraz deserów.
 
 
Właściwości papryczki chili:
  • są bogatym źródłem witaminy A, B1, B2, B3, B12, C oraz stabilizator układu krążenia - witamina P.
  • zawiera minerały: potas, fosfor, żelazo i wapń,
  • jedzenie papryczek chili wspomaga odbudowę tkanek,
  • ma właściwości oczyszczające organizm,
  • obniżają poziom cholesterolu we krwi,
  • są częstym dodatkiem do środków przeciwbólowych, zwłaszcza maści na bóle reumatyczne oraz mięśniowe, a także dodawane są w kosmetyce do kremów rozgrzewających,
  • spowalnia namnażanie się bakterii, dlatego jest doskonałym antybiotykiem,
  • jest znanym na całym świecie afrodyzjakiem, ponieważ zwiększa wydzielanie się endorfin (hormon szczęścia) w naszym ciele,
  • wspomaga wydzielanie soków żołądkowych przez co przyspiesza trawienie,
  • spożywanie papryczek chili wspomaga odchudzanie, przyspiesza przemianę materii, zwiększa przepływ krwi oraz wzmaga apetyt.
 
Papryczki chili mają bardzo dużo właściwości zdrowotnych, dlatego powinniśmy je mieć w swojej diecie. Ale musimy pamiętać, że mała ilość pomaga, ale nadmiar może zaszkodzić!
 
 
Mała sesja zdjęciowa kwitnącej papryczki chili:
 
 

 
 Kto lubi papryczki chili?
 

2 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !