piątek, 8 listopada 2013

PRZEPIS: Zupa pomidorowa z ryżem

A dzisiaj na obiad Szef Kuchni poleca zupę pomidorową z ryżem :o)

Jedni zupę pomidorowa wolą z makaronem a inni z ryżem. Ja jestem zwolennikiem zupy pomidorowej z ryżem i jest to jedyna wersja tej zupy, którą lubię :o)



Składniki:
- 3 - 3,5 litra zimnej wody,
- 1 porcja rosołowa lub 25 dag mięsa z kością,
- 3 marchewki, 2 pietruszki, mały seler)
- 1 słoiczek koncentratu pomidorowego (30%),
- 1 puszka krojonych pomidorów bez skóry,
- 2 kostki bulionowe (bulion drobiowy z liściem laurowym i zielem angielskim),
- 3/4 szklanki jogurtu naturalnego lub śmietany,
- przyprawy: pieprz, majeranek
- 1 szklanka ryżu.

Przepis:
1. Do garnka z zimną wodą dodajemy mięso z kością i na wolnym ogniu zaczynamy gotować. Woda w garnku powinna zakrywać w całości mięso.
2. Kiedy woda zacznie się gotować dodajemy kostki bulionowe. Całość powinna się gotować ok. 25 minut.
3. Po tym czasie dodajemy pokrojoną marchewkę, pietruszkę oraz seler.
4. Kiedy mięso będzie już miękkie dodajemy kawałki pomidorów bez skórki a także koncentrat pomidorowy. Dodajemy tutaj także przyprawy.
5. Po dodaniu pomidorów zupa powinna pogotować się jeszcze z 10 minut.
6. Do zupy wrzucamy ryż i rozgotowujemy go (zupa powinna być lekko gęsta). Gotujemy ją ok. 25 min.
7. Na koniec naszą pyszną zupę zabielamy gęstą jogurtem naturalnym lub śmietaną. 
 
 
Smacznego!
 

3 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !