niedziela, 15 czerwca 2014

PRZEPIS: Truskawkowy napój bogów

Sezon na polskie truskawki w pełni. A skoro polskie truskawki to nie może się obyć bez koktajlu truskawkowego.
Przepisów na koktajl truskawkowy jest wiele. Niektórzy robią go na kefirze, inni na jogurcie naturalnym a ja najczęściej robię na maślance naturalnej. W tej wersji najbardziej mi smakuje :o)
Ile truskawek? Im ich więcej tym koktajl jest bardziej truskawkowy, gęstszy a co za tym idzie smaczniejszy :o)
W moim przepisie podaję w miarę optymalne ilości... ale wszystko zależy od tego jaką konsystencje koktajlu lubimy. Gęstszą - więcej truskawek, bardziej mleczną - więcej maślanki. :o) 


KOKTAJ TRUSKAWKOWY
SKŁADNIKI:
  * ok. 1,5 kg truskawek
  * 0,5 l maślanki naturalnej
  * do dosłodzenia: miód naturalny (najlepiej wielokwiatowy)

INSTRUKCJA:
1. Truskawki myjemy i usuwamy szypułki, a następnie wrzucamy je do pojemnika, w którym będziemy blenderować lub do miksera sokowego.
2. Truskawki zalewamy maślanką.
3. Dokładnie blenderujemy (miksujemy) na jednolity napój.
4. Jeśli napój jest za bardzo kwaskowaty można go dosłodzić miodem.
GOTOWE!

Z tych ilości wyszło mi ponad 2 l Koktajlu.... baaardzo truskawkowego :o)

A tak oto wygląda mój truskawkowy napój bogów...

Truskawkowy napój bogów, czyli koktajl truskawkowy

SMACZNEGO!

Lubicie koktajle mleczne? Truskawkowe?

31 komentarzy:

  1. też robię sobie taki koktajl ale z mlekiem lub jogurtem naturalnym. uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z jogurtem naturalnym także jest pyszny :o) szkoda tylko, że sezon truskawkowy nie trwa przez cały rok :o(

      Usuń
  2. nie raz robię taki :) Jest przepyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robię z siadłym mlekiem. Pycha. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności, zrobię sobie dziś :))) Ostatnio maślanki nie miałam i zrobiłam z mlekiem też pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każde połączenie truskawek z mlekiem, maślanką czy jogurtem wychodzi pysznie :o)

      Usuń
  5. aaaa Dziękuję za bransoletki są śliczne a najbardziej potrójna brązowa mi się podoba jak małe bursztynki ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że się podobają, no i że całe dotarły :o)

      Usuń
    2. Dobrze zapakowane to im się nic nie stało ;)

      Usuń
  6. Uwielbiam koktajle truskawkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ja kocham truskawki! Odkąd zaczął się sezon, w moim domu goszczą niemalże w każdym daniu. :p
    Fantastyczny blog! Obserwujemy? takimamkaprys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszmy się truskawkami :o) tak szybko znikają :o(

      Usuń
  8. mmmmm :) Ja ostatnio piję z truskawki + banan + mleko :D I nie muszę słodzić nawet miodem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój był "bez cukru". Tylko maślanka i truskawki a i tak był słodziutki :o)
      Ale niektórzy jednak wolą dosładzać... więc lepiej niech to będzie miodek :o)

      Usuń
  9. mniamiiii:) ja robie ostatnio cos takiego po kilka razy dziennie, ale nie z maślanką tylko z jogurtem nat. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety na taki "luksus" nie mogę sobie pozwolić żeby kilka razy dziennie pić koktajle... to wielki minus bycia diabetykiem :o( ... ale i tak korzystam jak mogę :o)

      Usuń
  10. moja mama nie dodaje nic słodzonego już do koktajlu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie dosładzam... ale czasem domownicy owszem... i marudzą, że za mało słodki..

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !