piątek, 20 czerwca 2014

PRZEPIS: Rzodkiewkowa mizeria

Kocham wiosnę i lato za świeże warzywa i owoce, takie których nie ma zimą.
 
A jeśli chodzi o warzywa to lato kojarzy mi się z sezonem ogórkowym. A skoro sezon ogórkowy to obiad nie może się obejść bez mizerii.
 
Tak, więc dzisiaj będzie mizeria... ale troszkę inna niż zawsze, bo rzodkiewkowa :o)


MIZERIA Z RZODKIEWKĄ
SKŁADNIKI:
  * 4 zielone (długie) ogórki
  * jogurt naturalny (duży kubek)
  * 8-10 rzodkiewek
  * koperek
  * 0,5 łyżeczki pieprz biały (ale może być i czarny)
  * 0,5 łyżeczki soli

INSTRUKCJA:
1. Dokładnie myjemy ogórki i je obieramy.
2. Obrane ogórki ścieramy na tarce o dużym oczku do miseczki.
3. Do startych ogórków dodajemy sól i dokładnie je mieszamy. Przykrywamy talerzykiem lub zamykamy jeśli miseczka jest zamykana. Odstawiamy na ok. 30 minut.
4. Odlewamy wodę puszczoną z ogórków.
5. Rzodkiewki myjemy i ścieramy na tarce o dużym oczku a następnie dodajemy do ogórków.
6. Siekamy koperek.
7. Do ogórków i rzodkiewek dodajemy jogurt naturalny oraz koperek. Dokładnie mieszamy.
8. Na koniec doprawiamy pieprzem.
9. Dokładnie wszystko mieszamy.
GOTOWE!



SMACZNEGO!

 

27 komentarzy:

  1. Dla mizeria istnieje tylko z ogórkiem;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dla mnie już nie :o) z rzodkiewką też świetnie smakuje :o)

      Usuń
  2. Też zbytnio nie przepadam za rzodkiewką, ale mojemu mężowi mogłaby taka wersja przypaść do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąż wie co dobre :o) Nie pozostaje Ci nic innego jak ją tylko zrobić :o)

      Usuń
  3. nie jadałam jeszcze, ale na pewno skorzystam z przepisu :) pyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skorzystaj bo warto :o) całkiem inaczej smakuje niż tradycyjna mizeria :o)

      Usuń
  4. Nigdy nie jadłam takiej mizerii :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeden z moich ostatnich wynalazków kulinarnych :o)

      Usuń
  5. nigdy nie jadłam takich mizerii, znam jedynie te z ogórków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to moja nowa mizeryjna wariacja i już ją polubiłam :o)

      Usuń
  6. no nie, z tym to mnie zaskoczyłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja robię rzodkiewkę bez ogórka. pyycha na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha, uwielbiam mizerię i to w różnych wariantach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie jadłam, muszę zrobić!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne są te Twoje wpisy kulinarne. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !