sobota, 8 lutego 2014

PRZEPIS: Gulasz węgierski


I stało się... stałam się mięsożerna :o) a na dodatek polubiłam ostrzejszą kuchnię. Czego dowodem jest sobotni obiadek, czyli gulasz węgierski :o) A dlaczego węgierski? Bo jednak moja roślinożerna dusza upomniała się o akcent roślinny, jakim jest papryka ze słoiczka ;o)


SKŁADNIKI:
 * 500 g wieprzowiny bez kości
 * 1 słoik papryki konserwowej (słoik o poj. ok. 660g)
 * 1 cebula
 * 1 op. FIX Gulasz KNORR
 * 500 ml gorącej wody
 * 2 łyżeczki mielonej papryki ostrej
 * 1 łyżeczka mielonej papryki słodkiej
 * 3 łyżki oleju roślinnego

INSTRUKCJA:
1. Mięso i paprykę kroimy w grubą a cebulę w drobną kostkę.

Gulasz węgierski - pokrojone mięso i papryka oraz posiekana cebula


2. Mięso oprósz słodką oraz ostrą papryką i obsmaż w garnku na oleju roślinnym.

Obsmażamy mięso oprószone papryką słodką i ostrą.
 
3. Do obsmażonego mięsa dodaj cebulę i paprykę, smaż wszystko jeszcze ok. 10 minut.

Dodajemy paprykę i cebulę.

4. Dwie szklanki (500 ml) gorącej wody wymieszaj z FIX'em Gulasz KNORR i wlej do garnka. Wszystko wymieszaj.

Dodajemy FIX Gulasz KNORR

5. Gulasz duś pod przykryciem ok. 50-60 minut (aż mięso będzie miękkie). Od czasu do czasu mieszając. 
 
Podano do stołu :o)



Gulasz węgierski z chrupiącą ciabattą.
 
Gulasz można jeść z kopytkami, plackami ziemniaczanymi lub z chrupiącym świeżym pieczywkiem.

SMACZNEGO!

13 komentarzy:

  1. pycha. ja lubię gulasz, mój mąz i dzieci nie... wniosek? dla samej siebie nie chce się gotować i muszę czekać aż mama ugotuje i poratuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wnioski takie... 1. szefowa kuchni rządzi a rodzinka wcina co ona ugotuje ;o) / 2. zmienić męża i dzieci ;o) albo 3. częściej do mamy na obiadki wpadać :o) Pozdrawiam gulaszowo :o)

      Usuń
  2. nie lubię gulaszu, nie spodobał mi się :P

    OdpowiedzUsuń
  3. nie lubię takich sztucznych fixów typy knor. Wolę bardziej naturalne przyprawy mielone.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami można z nimi fajne potrawy zrobić :o) a gulasz z fix'em był ciutkę z lenistwa ;o)

      Usuń
  4. Marynowane papryka w gulaszu?fuj...skąd taki przepis na gulasz węgierski ? Sorry że anonimowy, ale nie należę do żadnej społeczności internetowej. nie ma opcji mail czy coś podobnego.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !