piątek, 16 października 2015

RECENZJA: Victoria Scott, Ogień i woda

Witajcie Kochane,
będąc na urlopie zwiedzałam i łazikowałam ale wieczorami nadrabiałam zaległości książkowe. I choć od urlopu upłynęło już troszkę czasu to dopiero teraz udało mi się na spokojnie siąść i napisać kilka słów o książce, na okładce której widnieje najważniejsze pytanie:
_____________________________________

Co jesteś w stanie zrobić, 
żeby ocalić kogoś, kogo kochasz? 
Decyduj! Czas ucieka...
_____________________________________

Zapraszam do recenzji książki "Ogień i woda" Victorii Scott. :o)


Na początek zarys fabuły...
Tella Holloway czuje się oszukana przez życie, które uważa za nieudane. Jej brat, Cody, ciężko zachorował, a na dodatek lekarze nie wiedzą co mu jest i wydają się być w tej kwestii całkowicie bezradni. Do tego wszystkiego rodzice w akcie desperacji decydują się zamieszkać w „zapadłej dziurze w Montanie” by Cody mógł „oddychać świeżym powietrzem”. Tella traci ukochany Boston i kontakt z najbliższymi przyjaciółkami, a co się z tym wiąże, kontakt z rzeczywistością – każdy następny dzień jest podobny do poprzedniego. Jedyna rzecz, dzięki której Tella się nie załamuje to nadzieja, że Cody'emu pomoże cisza, spokój, świeże powietrze i obcowanie z naturą. Ale nic bardziej mylnego, bo stan Cody'ego się pogarsza.
_________________________________________

"Zwycięzca może być tylko jeden."
_________________________________________

Pewnego dnia, gdy nastolatka wraca do swojego pokoju, aby wypłakać się i wykrzyczeć wszystkie żale w poduszkę, dzieje się coś nieoczekiwanego. Na poduszce znajduje niebieskie pudełeczko. Z nadzieją, że dostała od rodziców nowe MP3 otwiera je. Niestety nie. W środku jest jedynie mała słuchawka, którą niezwłocznie wkłada do ucha i odsłuchuje tajemnicze instrukcje, jak wystartować w Piekielnym Wyścigu. Wyścig ten ma prowadzić przez dżunglę, pustynię, ocean i góry na końcu którego dla zwycięzcy czeka lek dla najbliższej osoby... Jedyny haczyk jest taki, że w trakcie trwania wyścigu można zginąć... A tym bardziej, że każdy uczestnik wyścigu nie cofnie się przed niczym by wygrać to czego pragnie najbardziej - życie najbliższej osoby.
Przy boku Telli, jak i innych uczestników Piekielnego Wyścigu, staje tylko pandora - zwierzę, które ma za zadanie jej pomagać. Każda pandora ma magiczne zdolności, o których uczestnik dowiaduje się w trakcie wyścigu.
________________________________________

[...] od chwili , w której przystąpiłam do Piekielnego Wyścigu, 

musiałam się nauczyć walczyć o przetrwanie w każdy możliwy sposób.
_________________________________________




Obiektywnie - nieobiektywnie, czyli subiektywnie o książce...
„Ogień i woda” to pierwsza część przygód Telli Holloway a tym samym świetne rozpoczęcie całej historii. Historii niezwykle ciekawej, bo obejmującej dramatyczny i emocjonujący wyścig po ogromnie cenną nagrodę, rozterki dotyczące przyjaźni i zaufania, a także delikatny wątek miłosny młodych ludzi. Victoria Scott poprzez mądrość swoich bohaterów porusza wiele ważnych tematów, w tym, chyba najważniejszy, odwieczną walkę dobra ze złem. Ukazuje miłość popychającą do poświęceń oraz śmierć wywołującą strach. 

Bohaterowie powieści są wyraziści, barwni a przede wszystkim zróżnicowani o charakterach zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Główna bohaterka a zarazem narratorka, Tella, to szesnastolatką, która w każdym momencie chce wyglądać perfekcyjnie ale na pewno nie jest naiwną dziewuszką. Kiedy pojawia się okazja wzięcia udziału w wyścigu, bez wątpliwości, ścina swoje piękne loki a następnie pakuje swoje rzeczy i udaje się po lekarstwo dla brata. Na swojej drodze spotyka kilkoro innych uczestników, z którymi zaczynają łączyć ją najróżniejsze relacje. Może czasem bywa irytująca, ale...  wykazuje się ogromną odwagą, troskliwością i wolą przetrwania. Siła, która w niej drzemie nie ujawnia się na początku, ale możemy obserwować jak się zmienia a pod sam koniec po prostu promieniuje silną wolą i determinacją. 
Kreacja jej postaci, zarówno jako głównej bohaterki jak i narratorki, wypadła idealnie, ale i "poboczni" bohaterowie zostali "w pełni namalowani" - zostali wyposażeni w mocne charaktery z pełnymi zestawami cech.

Pomysł na fabułę książki jest niezwykły i niepowtarzalny, choć niektórym może wydawać się inaczej, a Victoria Scott lekkim piórem przeniosła go na papier. Sama idea wyścigu, czyli możliwość zdobycia dla bliskiej osoby lekarstwa ratującego życie, ryzykowanie życia i własnego zdrowia dla innego członka rodziny stanowi podstawę do budowania wielu silnych emocji w odbiorcy - czytelniku. Pomimo, że historia utrzymana jest w klimacie bardzo przygodowym to dostarcza wielu emocji. I to czasami bardzo skrajnych. Powieść jest pełna akcji i dynamizmu, a wydarzenia pędzą jedno za drugim nie pozwalając czytelnikowi się nudzić Czyta się ją jednym tchem..
Książka Victorii Scott zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie i jest to na pewno pozycja warta uwagi. "Ogień i woda" to książka zaskakująca, emocjonująca, wręcz pochłaniająca i - co chyba najważniejsze - wyróżniającą się znacząco na tle innych podobnych gatunkowo historii.  

"Ogień i woda" to powieść, która chwyta nie tylko za serce ale i duszę a na dodatek nie puszcza aż do ostatniej strony... ale mety Piekielnego wyścigu w tym tomie jeszcze nie ma... Niestety?

I to na tyle. Teraz mi przyszło z niecierpliwością wypatrywać początku 2016 roku i premiery drugiego tomu, zatytułowanego „Kamień i sól”.

________________________________________

Czy zdobędziecie się na odwagę, żeby wziąć udział w Piekielnym Wyścigu? 
Jeśli TAK, to... Przygotujcie się na pełną przygód lekturę!
_______________________________________


* * *

Autor: Victoria Scott
Tytuł: Ogień i woda
Wydawca: Wydawnictwo IUVI (www.iuvi.pl)
Rok Wydania: 2015
Ilość Stron: 365
Format: 13.5 x 20.5 cm
Oprawa: miękka / lakierowana / broszurowa
Cena: 34,90 zł (cena z okładki)

Dziękuję Wydawnictwu IUVI za możliwość przeczytania książki, którą otrzymałam na spotkaniu blogerek.


19 komentarzy:

  1. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą książką. Poczekam na drugi tom i zacznę czytać bo chyba bym nie wytrzymała czekając :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja własnie zrobiłam ten "błąd" i wytrzymać nie potrafię z ciekawości teraz :o)
      Ale nie żałuję :o) Książka warta czekania :o)

      Usuń
  2. Książkę mam już w swoim zbiorze, ale do tej pory nie miałam czasu po nią sięgnąć. Fabuła intrygująca, ale mam wrażenie, że podobna do inej historii ze znanej serii.. :) Niemniej jednak mam na nią duża ochotę! I na pewno wrócę tu jeszcze, by podzielić się swoją opinią po przeczytaniu.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Iza z bloga Świat książkomaniaczki
    Niech książki będą z Tobą! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historia niby podobna a całkiem inna :o) Książka dostarcza wielu niezapomnianych wrażeń a na dodatek się czyta jednym tchem :o)
      Wróć i podziel się opinią :o) Zapraszam do zaglądania do mnie :o)
      Niech książki będą także z Tobą :o)

      Usuń
  3. Wiele dobrego już o tej książce czytałam. Sama bym ją chętnie przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja ostatnio nie moge sie zmusic do czytania;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nie dobrze :o( czytanie to przyjemność a nie przymus ;o)

      Usuń
  5. Ciekawie się zapowiada, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no cóż nie moje klimaty,dramaty,podróże niee.wole romanse :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romanse też są fajne... czasami :o)
      Ja zdecydowanie wolę sensacje, przygodę, thriller, dramat :o) ta książka to moje klimaty :o)

      Usuń
  7. No nie powiem, ale książka zapowiada się super.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !