poniedziałek, 14 listopada 2016

Cukrzykowe nowości

Witajcie,
14 listopada jest Światowym Dniem Walki z Cukrzycą i jednocześnie dniem urodzin odkrywcy insuliny, Fredericka Bantinga.  Światowy Dzień Cukrzycy obchodzony jest od 1991 roku. Hasło tegorocznych obchodów brzmi "Eyes on Diabetes", w polskiej wersji - "Cukrzyca: skierujmy na nią oczy, okażmy jej serce".  W Polsce na cukrzycę, wg różnych źródeł, choruje prawie 3 mln ludzi, z czego tylko 2 mln ludzi jest zdiagnozowanych!

Z okazji i bez okazji w Poradni Diabetologicznej dostałam od mojej Pani Doktor Małgosi pakiet wiedzy i nowiutki "sprzęt małego masochisty". A co dostałam? Zapraszam na post! (Uwaga: dużo fotek)


Tak wygląda mój pakiecik wiedzowy oraz sprzęt medyczny (ratujący życie)


Pierwsza pozycja wiedzowa to broszurka Zdrowe żywienie w cukrzycy od novo nordisk


...spis treści...


... spis treści oraz Co to jest cukrzyca?


... słów kilka o wymienniku węglowodanowym...


... o węglowodanach...


... co to takiego indeks glikemiczny... 


... Piramida zdrowego odżywiania, czyli co jeść a co ograniczyć...


... Tabele produktów spożywczych...






Piramida zdrowego żywienia w cukrzycy



Pozycja nr  2... PORADNIK ŻYWIENIOWY dla chorych na cukrzycę typu 2. Jadłospisy i smaczne przepisy. Choć jestem Cukrzykiem typu 1 to i tak książka warta przeczytania i pogotowania :o)


...dlaczego dieta jest ważna?...


... Zasady zdrowego żywienia...


... Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej... 


... co to jest wymiennik węglowodanowy i jak go obliczyć....


... obliczanie wymienników węglowodanowych (WW) w przykładowych potrawach...


... aktywność fizyczna...


... przykładowe jadłospisy...


... PRZEPISY... z czasem przygotowania oraz opisem kaloryczności i bardzo rozbudowaną tabelką wartości odżywczych...  a pod tabelką wartość wymiennika białkowo-tłuszczowego (WBT)





Ostatnią pozycją wiedzową jest broszura Z cukrzycą można żyć?  Cukrzyca w pytaniach pacjentów i odpowiedziach ekspertów.


... spis pytań...









I na sam koniec przyszedł czas pokazać Wam mój bardzo elektroniczny wstrzykiwacz insuliny... NovoPen Echo.
Na rynku sprzętu dla cukrzyków jest już od dłuższego czasu ale do mnie dotarł dopiero dziś... i jestem bardzo szczęśliwa z tego powodu. Tak, cukrzykowi niewiele brakuje do szczęścia...

NovoPen Echo

Zawartość zestawu...



... gwarancja oraz instrukcja obsługi...





... zestaw igiełek... rozmiar s...



... podróżne etui dla penów...


... a tak już wygląda pen w etui...


... NovoPen Echo w całej swej czerwonej okazałości...


... pen posiada nastawienie połówki jednostki wstrzyknięcia insuliny...


... i nowość... wyświetlacz... na którym wyświetla się jednostka i godzina ostatniego wstrzyknięcia...


Więcej o penie napiszę za kilka dni... jak go całkiem przetestuję :o)

I na koniec... garstka ważności:
Jak rozpoznać cukrzycę? Warto obserwować uważnie swój organizm i nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu. Niepokojące oznaki:
• zmniejszenie masy ciała - zdecydowany, niespodziewany ubytek masy ciała w bardzo krótkim czasie.
• wielomocz - obecność cukru w moczu powoduje zwiększone wydalanie wody, co przejawia się dużą ilością oddawanego moczu;
• wzmożone pragnienie – z powodu wysokiego poziomu cukru we krwi;
• zwiększone łaknienie;
• ogólne osłabienie;
• pojawienie się zmian ropnych na skórze oraz stanów zapalnych śluzówek jamy ustnej i narządów moczowo-płciowych;
• świąd skóry;
• cukier w moczu.

Pozdrawiam i znikam dbać o prawidłowy poziom cukru i snu :o)

4 komentarze:

  1. Mam jego poprzednią wersję tj. bez wyświetlacza.
    Bardzo ciekawi mnie ten nowy glukometr z control plus z apka na fona.

    OdpowiedzUsuń
  2. mój teść ma cukrzycę, ja nigdy nie miałam mierzonego poziomu cukru

    OdpowiedzUsuń
  3. dobrze wiedzieć o takich sprawach!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !