sobota, 18 lipca 2015

PRZEPIS: Makowa babeczka

Kochane, 
dzisiaj przychodzę do Was z kolejną babeczką... bo kto nie lubi babek? Tym razem jest to babka makowa. Przepis jest bardzo łatwy i szybki. A na dodatek nie trzeba nic ważyć ani mierzyć, bo przepis jest "szklankowy".

... I nawet mężczyzna sobie z nią poradzi ;o)


BABKA MAKOWA
SKŁADNIKI:
* 5 jajek
* 1 szklanka (niepełna) cukru i cukru waniliowego (ilość cukru waniliowego według uznania)
* 1,5 szklanki maku (250 g)
* 2,5 szklanki maki pszennej
* 3 łyżeczki proszku do pieczenia
* 1 kostka roztopionej margaryny
* 1/4 szklanki mleka 3,2%

INSTRUKCJA:
1. Roztapiamy i studzimy margarynę.
2. Jaja miksujemy z cukrem na pulchną masę.
3. Do masy dodajemy mak i chwilkę miksujemy.
4. Następnie dodajemy przesianą mąkę i proszek dopieczenia i dokładnie miksujemy.
5. Na koniec dodajemy mleko oraz stopioną, letnią margaryną a następnie dokładnie i szybko wszystko miksujemy.
6. Ciasto wylewamy do babkowej formy wcześniej natłuszczonej i wysypanej mąką.
7. Babkę wkładany do nagrzanego piekarnika i pieczemy przez ok. 40-50 min. w temperaturze 170-180 stopni C.
GOTOWE!

I mała sesja foto... "szczerbatej babeczki" :o)





Podano do stołu...


SMACZNEGO!

6 komentarzy:

  1. Testowane na podniebieniu z kawusia.Pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna masz formę!!!
    Oj oj a tak poza tym to kusisz. Wlasnie pije kawe i takie ciacho przydaloby sie do niej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super, nigdy takiej nie robiłam i nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. no i teraz musze ja upiec:) kocham takie smaki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !