czwartek, 10 maja 2018

PRZEPIS: Francuska zupa cebulowa

Witajcie,
Zupa cebulowa to, chyba, najbardziej popularna (z mnóstwem przepisowych wariacji) i najłatwiejsza potrawa kuchni francuskiej, której bazą jest wywar mięsno-warzywny lub warzywny, a dodatkiem smażona cebula. Podawana z grzankami z pszennej bułki i warstwą startego sera. Zupa cebulowa jest słodka i delikatna w smaku.

Nasza wiosna jest strasznie kapryśna. Jednego dnia +25 stopni a na drugi dzień tylko +12. Najlepszą rozgrzewającą i na dodatek sycącą zupą jest właśnie zupa cebulowa.

Zupa cebulowa jest bogatym źródłem witamin A, B i C oraz kwasu foliowego, wapnia, fosforu, magnezu, chromu, żelaza i błonnika pokarmowego.

Dzisiejszy bohater jest jednym z lepszych lekarstw na przeziębienia, o które przy tak chwiejnej pogodzie nie trudno.


FRANCUSKA ZUPA CEBULOWA
SKŁADNIKI:
* 6 cebul
* 1 l bulionu warzywnego
* 1/2 szklanki białego wina wytrawnego (ja dałam wino półsłodkie TOKAJI Furmint)
* 1 łyżka masła
* 1 łyżka mąki pszennej
* przyprawy: pieprz, sól, tymianek

INSTRUKCJA:
1. Cebule obieramy i kroimy w cienkie plasterki. (dla ułatwienia krojenia najlepiej przekroić cebulę na pół)
2. W rondlu (garnku) z grubym dnem na rozgrzanym maśle zrumieniamy cebulę.
3. Gdy cebula będzie już ładnie zrumieniona oprószamy ją mąką a następnie dodajemy wino. Gotujemy do momentu aż płyn odparuje.
4. Wlewamy gorący bulion i gotujemy na małym ogniu przez ok. 20 min.
5. Na koniec doprawiamy pieprzem, sola oraz tymiankiem.
Zupę jemy z grzanką z serem lub sendwichem z serem w środku.


Z grzanką czy sandwichem? Jak lubicie jeść zupę cebulową?
 

9 komentarzy:

  1. wygląda pysznie, ja uwielbiam cebule ale nigdy nie jadłam cebulowej, muszę kiedyś ugotować

    OdpowiedzUsuń
  2. W taką pogodę taka zupa to zbawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie jadłam zupy cebulowej a na pewno by mi smakowała

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm pychotka. Dzisiaj przygotuję ją na obiad - dałaś mi inspiracje na dzisiejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie którzy wolą dostać po prostu leki do ręki, a nie zdają sobie sprawy że wiążę się to ze staniem w kolejkach. Ja kupuje leki ze sklepu internetowego https://aptekacentrum.lublin.pl gdzie jest spory wybór leków, a ceny nie są wygórowane.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy przepis na super danie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)

Każdy komentarz, dodanie do obserwowanych dodaje mi motywacji do dalszego pisania i wiem że ktoś czyta mojego bloga.

Razem twórzmy tego bloga.

Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Pamiętaj NIE SPAMUJ !